05-12-2016 - Katharina Teudt

Van certificaten zijn er veel. Maar wie kan de kwaliteit van een accommodatie het beste beoordelen dan een gast die er zelf is geweest? Hetzelfde geldt voor de skigebieden. Het antwoord is simpel: niemand. Daarom worden de skigebieden in de Europese Alpen gecertificeerd met de WinterTrex Award, deze is gebaseerd op het feedback van de gasten.

Beoordeling meteen naar de vakantie: meteen naar de wintersportvakantie is de belevenis nog het nabijst. Daarom vraagt de tour-operator WinterTrex direct na de reis al naar het feedback van de gasten. Beoordeelt worden onder andere de service en de verzorging alsook de inrichting van de accommodatie, kwaliteit van het skigebied, inbegrepen services zoals ski en snowboard cursussen en de prijs-kwaliteitverhouding. De populairste accommodaties en bestemmingen krijgen de WinterTrex Award. “Natuurlijk kiezen wij het aanbod op basis van jarenlange ervaring in de wintersport branche”, zegt WinterTrex inkoopleider Mark Behrmann. “Als dan gasten erg tevreden zijn over de service in een hotel of de faciliteiten van een skigebied, geven wij dat graag door aan andere gasten”. Daardoor kunnen heel veel gasten van de ervaring van anderen profiteren. “Het feedback van onze klanten, of het nou goed of slecht is, helpt ons als tour operator om ons te verbeteren en ons aanbod te optimaliseren.”

De gekroonde: Oostenrijk en Frankrijk zijn koploper

In totaal zijn 80 hotels, appartementen en pensions alsook 40 skigebieden met een breed aanbod gecertificeerd met het WinterTrex Award. De gasten hebben het in het afgelopen seizoen het meeste in Oostenrijk en Frankrijk naar hun zin gehad. Bij de populairste skigebieden behoren Ski Arlberg, SkiWelt Wilder Kaiser-Brixenthal of de Zillertal arena. In Frankrijk zijn de “hotspots” Alpe d’Huez Grand Domaine Ski, Les 2 Alpes of Tignes-Val d’Isere.

Uitstekend wintersport plezier vinden de gasten onder andere ook in Livigno of skikarussell Alta Badia in Italië alsook het skigebied Davos Klosters Mountians of Saas-Fee in Zwitserland. In Duitsland is de Zugspitze het populairste gebied. Deze en vele andere bestemmingen alsook talrijke accommodaties van eenvoudig tot luxe zijn te vinden op www.snowtrex.de . Hier zijn de aanbiedingen getest en beoordeeld door wintersporters en reisexperts. Alle gebieden en accommodatie die het WinterTrex Award hebben ontvangen, zijn ook ter plekke daarmee gecertificeerd.

Uitstekende wintersporters zoals Franz Klammer, Hermann Maier of Toni Sailer hebben ...