Klanten enquête: De beste skigebieden voor de wintersport 2015/2016

24-11-2015 - Jana Bosse

De beste skigebieden van Frankrijk, La Plagne en Les 3 Vallées zijn door Europese wintersporters als beste beoordeeld. Ook in de top 3 staat Sölden in Oostenrijk. Dat zijn de uitkomsten van de klanten enquête van de wintersportaanbieder WinterTrex, waarbij tijdens de afgelopen 5 seizoenen rond 40.000 klanten uit 8 landen aan hebben deelgenomen.

De beste skigebieden voor de wintersport 2015/2016 – 1e plaats: La Plagne (Frankrijk)

Totale uitkomsten:

Skigebied, cijfer, aanbevelingspercentage

1. La Plagne: 9,65 – 96%
  2. Les 3 Vallées: 9,58 – 98%
  3. Sölden: 9,50 – 98%
  4. Silvretta Arena (Ischgl): 9,50 – 97%
  5. Tignes: 9,50 – 95%
  6. Zillertal (6 skigebieden): 9,40 – 98%
  7. Val di Fiemme-Obereggen: 9,32 – 98%
  8. Avoriaz: 9,30 – 96%
  9. Stubaier gletsjer: 9,30 – 94%
  10. Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang: 9,23 – 98%

Het skigebied is op een schaal van 1=slecht tot 10=top beoordeeld. Wanneer de skigebieden dezelfde score hadden is de plaatsing op basis van de aanbevelingspercentage gebeurt. Ten grondslag liggen hierbij de beoordelingen van 250 skigebieden in heel Europa, die minstens 50 beoordelingen in het seizoen 2014/2015 en minstens 250 beoordelingen tijdens de laatste 5 seizoenen hebben gekregen.

Nederlandse resultaten:

Skigebied, cijfer, aanbevelingspercentage

1. La Plagne: 9,70 – 98%
  2. Sölden: 9,20 – 98%
  3. Almenwelt Lofer: 9,10 – 98%
  4. Zillertal (6 skigebieden): 8,86 – 96%
  5. Hochkönig: 8,80 – 98%
  6. Fieberbrunn: 8,70 – 98%
  7. Les Sybelles: 8,61 – 88%
  8. Val Cenis Vanoise: 8,60 – 97%
  9. Chamrousse: 8,60 – 91%
  10. Galibier Thabor: 8,50 – 95%

Wanneer men kijkt naar de antwoorden van de Nederlandse wintersporters is La Plagne de winner, gevolgd door Sölden en de Almenwelt Lofer.

Meer informatie over de skigebieden:

La Plagne

Skiën als god in Frankrijk! Met de skipas “Domaine La Plagne” kunt u op 127 pistes met in totaal 225 km en 93 liften tussen 1.250 en 3.250 m hoogte skiën. Hoogtepunt is hier de 15 km lange afdaling van de Bellecôte gletsjer naar Montchavin met 2.000 m hoogteverschil!

Sölden

De skipas “Sölden” geeft toegang tot 144 pistekilometers op 1.350 – 3.340 m, die door 36 moderne liften verbonden zijn. In de winter hoort Sölden bij de top van de Alpen. Hier vindt men maar liefst 3 toppen boven de 3.000 m die door de liften met elkaar verbonden zijn.

Almenwelt Lofer

Het skigebied in het centrum van het Salzburger Saalachtal loopt van 639 tot 1.747 m hoogte en biedt met de brede almweides makkelijke tot mediumzware afdalingen.

Zillertal

Met de “Zillertaler Superskipass” heeft u de keuze uit 506 pistekilometers in Hochfügen, op de Spieljoch, in het Hochzillertal, in de Zillertal Arena (Zell, Gerlos, Königsleiten, Wald, Krimml en Gerlosstein), op de Penken, de Ahorn, de Horberg en in de Ski- en Gletscherwelt Zillertal 3000 (Finkenberg, Eggalm, Rastkogl, Hintertuxer gletsjer). Alle skigebieden zijn door een gratis shuttlebus verbonden.

Hochkönig

Het skigebied rond de Hochkönig (2.941 m) overtuigd met 112 km perfect geprepareerde en brede pistes en een uniek uitzicht. Het is zowel voor kinderen en beginners alsook gevorderden geschikt, want er is een breed spectrum aan pistes. Het grootste deel vormen mediumzware afdalingen.

Fieberbrunn

Het skigebied Fieberbrunn was altijd het “best verstopte skigebied van de Alpen“ en een echte aanrader voor freeriders, fans van diepe sneeuw en snowboarders. Maar hier komt verandering aan. In december 2015 opent de nieuwe lift “TirolS” die Fieberbrunn met de naburige Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang verbindt.

Les Sybelles

“Les Sybelles” (1.100 m – 2.620 m) beschikt als een van de grootste skigregio’s van Frankrijk over 310 gevarieerde pistekilometers met een grotendeels eenvoudig tot mediumzwaar niveau met 68 liften en in totaal 6 met elkaar verbonden skigebieden. Le Corbier, Saint Sorlin d’Arves, St. Jean d’Arves, La Toussuire, Les Bottières alsmede St. Colomban des Villards heten de gebieden aan de voet van de l’Ouillon (2.431 m), die veel variatie bieden.

Val Cenis Vanoise

De skipas “Val Cenis Vanoise” maakt skiën op in totaal 125 km goed geprepareerde pistes met 28 liften en gondels in de skigebieden van Val Cenis en Termignon mogelijk. Het skigebied aan de noord-westelijke helling van de Mont Cenis is zeer sneeuwzeker. In verschillende hutjes kunt u genieten van lekkere specialiteiten of de zon op het terras.

Chamrousse

17 liften en in totaal 90 pistekilometers staan u hier ter beschikking. Het skigebied (1.650 – 2.250 m) in het “Massif de Belledonne” biedt unieke uitzichten op de omliggende 4.000 m hoge bergtoppen en het dal.

Galibier Thabor

Met de skipas “Valmeinier (Galibier Thabor)” kunt u kiezen tussen 31 liften en 88 pistes met in totaal 150 km lengte. Een van de grootste skigebieden van de Savoie omvat de plaatsen Valmeinier 1500, Valmeinier 1800 en Valloire.

TravelTrex GmbH Jana Bosse pers-nl@traveltrex.com Tel. +31 (0)20 7139190 http://pers.wintertrex.nl/newsroom/
  • dinsdag, 24. november 2015