10 kinderparadijsen in de sneeuw – Tirol staat voorop!

12-01-2015 - Jana Bosse

Het aanbod aan familievakanties varieert van een gratis skipas tot aan full-time kinderopvang. Cruciaal voor plezier zijn onder andere kindvriendelijke skiliften en kleurrijke sneeuwspeeltuinen. WinterTrex heeft een top 10 van de familievriendelijkste skigebieden voor u samengesteld.

Berta + Murmli © Andreas Kirschner – Serfaus-Fiss-Ladis Tirol

1. Serfaus-Fiss-Ladis

De Tiroolse skischakel is sinds een aantal jaren in iedere hitlijst terug te vinden. En al helemaal als het om familieskigebieden gaat. De skigebieden rondom Serfaus, Fiss en Ladis zijn nauwelijks te overtreffen op het gebied van kindvriendelijkheid. Met attracties zoals de kinderschneealm, Berta’s Kinderland, het Mermlipark, een indianenland, een bos met dinosaurussen, de Murmlitrail of het kinder-sneeuwscooter-parcours worden kinderen van alle leeftijden vermaakt.

2. Stubaier Gletscher

Het BIG Family skigebied boven Neustift levert families met kinderen een totaalpakket en dat voor iedere leeftijdscategorie. De belangrijkste attractie is de BIG Family Ski-Champ op de Stubaier Gletscher met een liefdevol kinderland, sleepliften, een miniland, een kinderrestaurant en een overdekte speeltuin bij het bergstation Gamsgarten.

3. Meiringen-Hasliberg

De skischakel in het Berner Oberland draagt niet voor niets het Zwitserse “families welkom“ keurmerk. Het Skihäsliland is een van de beste gebieden om het skiën onder de knie te krijgen. Kinderen vinden hier vlakke oefenweides, een tovertapijt en een iglo-dorpje. Bovendien is er een familierestaurant en zelfs een junior funpark te vinden in het geliefde skigebied.

4. Zillertal Arena

De schattige ski-mascotte FUNty begroet jonge skiërs in Zell am Ziller, Gerlos, Krimml en Wald-Königsleiten. De grote gele olifant is het boegbeeld van de kindvriendelijke skigebieden van het Zillertal. Het skigebied biedt beginners en kinderen vele mogelijkheden zoals een kinderland en een kinderopvang. Een absolute high light voor de hele familie is de Alpen-Achtbaan Arena Coaster gelegen in Zell.

5. Schmittenhöhe Zell am See

De Schmitten is de familieberg in Pinzgau. In het kinderskiland leren kinderen met draken op tovertapijten en in een tunnel met draken skiën. Gevorderde kinderen hebben in het drakenpark plezier op verschillende racebanen en meer. Kindvriendelijke liften met moderne faciliteiten zijn natuurlijk aanwezig. Een high light voor de hele familie is de XXL-Fun-Slope en een skimovie-afdaling. Bovendien vindt u in Zell meerdere bekroonde kinderhotels.

6. Hochoetz

Kenmerkend voor de skiregio Hochoetz in het Ötztal zijn de relatief lage prijzen in de bergrestaurants en de overzichtelijkheid van het skigebied van in totaal 41 km aan pistes. Voor de kleintjes is er een kinderland, een oefenlift, de hele dag kinderopvang evenals een overdekt centrum voor meerdere recreatieve en sportieve activiteiten. Een hoogtepunt op de piste is het speciaal voor kinderen ontworpen funpark en een kinderparcours waarbij meer geleerd kan worden over wilde dieren.

7. Almenwelt Lofer

De Skialm Lofer in het Salzburger Saalachtal is al meerdere keren verkozen tot het „familievriendelijkste skigebied van Oostenrijk“. De 46 km piste zijn extra breed geprepareerd en u vindt direct aan het bergstation twee kinderlanden die wachten op grote en kleine kinderen. De liften in het skigebied zijn natuurlijk kindvriendelijk, liftbeugels sluiten automatisch en het dorpscentrum is qua verkeer rustig. Bovendien zijn skipassen voor de kinderen echt betaalbaar, dat merkt u in uw portemonnee!

8. Arber in het Beierse Woud

Het skigebied Großem Arber is een klassiek familieskigebied: niet te groot, overzichtelijke oefenweides met vier lopende banden en een bijzonder goede prijs-kwaliteitsverhouding. In het ArBär-kinderland juicht een schattige mascotte kinderen toe. Het familie-cross-park is voor zowel kinderen als volwassene veelzijdig.

9. Seiser Alm

De Seiser Alm geldt als het familievriendelijkste skigebied van Zuid-Tirol. De liften beschikking over kindvriendelijke mechanismen en meerdere grote kinderlanden nodigen u uit om het skiën op spelende wijze onder de knie te krijgen. Bovendien begeleidt de kleine heks Nix in het skigebied de kinderen, en biedt hen veiligheidstips aan. Daarnaast zijn er meerdere funparks en racepistes waarop kinderen hun tijd kunnen meten.

10. Valfréjus

Voor families zijn accommodaties die direct aan de piste gelegen zijn nou eenmaal uiterst praktisch. Kinderen kunnen bijvoorbeeld hun middagsslaapje doen of even lekker opwarmen in het appartement. Het Franse skidorp Valfréjus leent zich hier perfect voor. Het skigebied ligt in het Mauriennedal en heeft 65 km piste. In de Baby-Club worden de kleinsten van 3 maanden tot 3 jaar verzorgd. Bij de internationale skischool Mäuse-Club wordt in het Engels skiles gegeven. Naast de pistes zijn er vele vrijetijdsmogelijkheden. Zo is er bijvoorbeeld een ijsbaan van 450 m² of het coole Bob Park met een 2 km lange, verlichte rodelbaan.

TravelTrex GmbH Jana Bosse pers-nl@traveltrex.com Tel. 020 7139190 http://pers.wintertrex.nl/newsroom/

• maandag, 12. januari 2015